A TGV-vel pár óra alatt Bordeaux-ban voltunk. A táj nem volt elmosódott, akármennyire is féltem ettől, nem volt semmi ilyen. Egészen kellemes volt, még szundítani is tudtunk közben, ami természetesen nagyon jól jött az effajta fáradt utazóknak.

 

Bordeaux-ba érkezvén megvásároltuk a havi bérletet, ami 27,50 €, viszont minden tömegközlekedési eszközt lefed. A legjobbak a villamosok, nagyon újak, és viszonylag új technikával is vannak felszerelve, ugyanis nem az egész vonalon (összesen három vonallal bír Bordeaux) van felsővezeték, hanem csak egy részén, a többi helyen nem tudjuk, honnan szerzi a villamosenergiát. Lehet tárol, ez valószínűsíthető. Könnyű volt megtalálni a lakást, és ki is volt írva a név, így már egészen megnyugodtam, hogy igen, ez az a hely, ahol kell lennünk.

 

A főbérlő, Florence volt csak otthon, nagyon kedves volt, hamar körbe is vezetett az egész lakáson, óriási lakásról van szó, vagy legalábbis szerintem meglehetősen nagy az egész, és a szobák sem kicsik. Így már azért érhtető a havi lakbér, ami 320 €-t kóstál az én szobámra, 350 €-t a Petiére. A következő hivatkozáson mindenki megtekintheti a lakást:

Körbevezető videó

 

Az első szoba az enyém, a folyosón középső a Petié (ez a nagyobb, de mondom, az enyém is túltesz a kényelmes méreten), és beljebb, a nappaliból "nyílik" a főbérlők szobája. Egyébként Florence és Kader. Nagyon-nagyon szimpatikus Flo, rengeteget beszél, és rendkívül segítőkész! Ezért érdemes colocationt választani, mert így sokat beszél az ember franciául, és sokat tanulhat is. Ő egyébként tegnap este elutazott, mert messze dolgozik innen, és csak pár hét múlva jön haza. Addig Kader lesz itthon, aki változatos munkaidőben dolgozik, erről egyelőre még nem sokat tudunk, ugyanis ő ma jön (elvileg bármelyik pillanatban) haza Algériából. Onnan származik. Paprikás krumplival várjuk. :)

 

Érkezésünk után elmentünk egy kicsit vásárolni, de mivel fáradtak voltunk, így nagy városnézésre nem futotta. Azt tegnap délután intéztük el, ugyanis ellátogattunk a Place de la Bourse és környékére. Kifejezetten szép hely, belátni onnan a híres bordeaux-i hidat is, meg a rakpartot is, a Garonne kicsit fura, mert barna színben pompázik, és elég sűrűn hömpölyög. Kicsit olyan, mintha egy sártenger lenne.

 

Na, ebben a pillanatban bukkant fel Kader. :) Kicsit más, mint a fényképeken, de aranyosnak tűnik. Na mindegy, ezt csak így első blikkre írom, majd máskor részletesen.

 

Szóval nagyon tetszik az a része a városnak, és az egészben az az imádnivaló, hogy egy igazi kis vidéki francia kisváros, szűk utcák néhol, nyugodt utak, mégis sok az ember, uganis Franciaország 9. legnépesebb városáról beszélünk! Ez azért szerintem valami. Én szeretem a nyüzsgést és nekem kell is, úgyhogy ezért is szeretem a fővárost, és itt is a villamosokon kicsit olyan hangulatom van, mintha a a 4-es, 6-os vonalán utaznék. Persze, merőben más, mivel itt rengeteg a bevándorló, sok fekete van, és számos arab. Jelenleg még nem tudom megállapítani, hogy melyikből van több, de eddig feketét észleltem, meg hát csak egy kevéske részén jártam a városnak. Azért ez tetszik, én kifejezetten szeretem a sokszínűséget.

 

Ma sikerült beszélni az egyetemmel, és kiderült, hogy ha személyesen minél hamarabb megjelenünk, akkor el kezdik intézni az ottani ügyeinket is. Hát bízzunk benne, hogy így lesz a dolog, ezért holnap bemegyünk (terveink szerint) 9 órára az egyetemre, hogy nekilóduljunk. Azért már ideje lenne elkezdeni utaltatni az ösztöndíjat, sokkal nyugodtabb leszek, ha meglesz ez is.

 

folyt. köv.

Szerző: bdx22  2010.09.13. 17:46 Szólj hozzá!

Címkék: videó bordeaux lakás érkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://bordeaux.blog.hu/api/trackback/id/tr32293367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása